luni, 24 ianuarie 2022

ISTORIA ICOANEI MAICII DOMNULUI DIN IERUSALIM "IERUSALIMITISSA"

,,Doamne , eu sunt un nimeni şi un nimic în această lume, Tu eşti tot ceea ce am eu, Tu eşti Raiul meu, Tu eşti Împărăţia mea Cerească, Tu eşti Viaţa mea veşnică, Adevărul meu veşnic, Dreptatea mea veşnică. Toate acestea mi le dai şi eu sunt al Tău.” (Cuviosul Părinte Iustin Popovici)


"Această icoană a fost pictată prin viziunea Maicii Domnului la o călugăriţă pe nume Tatiana de la Sfânta Mănăstire a Sfintei Maria Magdalena
În 1870, trăia în această Mânăstire o monahie iconografă, pe nume Tatiana.
Într-o noapte, o doamnă i-a apărut într-o viziune spunându-i :
„Soră Tatiana, am venit, ca să mă poţi picta.”
Tatiana a răspuns :
„Aşa să fie, Binecuvântată Soră ; totuşi, eu sunt iconografă şi nu pictor.”
Doamna a răspuns :
„… ei bine, atunci, ar trebui să mă pictezi folosindu-ţi stilul iconografic.”
Sora Tatiana a fost mânioasă de răspunsul îndrăzneţ al acestei doamne şi a zis :
„Nu am nici o scândură de lemn pentru a o folosi.”
Atunci Doamna, i-a dat o scândură de lemn şi i-a spus sorei să o „picteze”.
Ascultând-o pe vizitatoarea ei, sora a început Icoana.
Sora Tatiana s-a uitat la vizitatoarea ei şi a observat-o transfigurându-se, în faţa ei.
Mantia Doamnei a început să se transforme în aur şi faţa ei strălucea intens.
Această schimbare a aspectului Doamnei, a îngrijorat-o pe Tatiana, iar Doamna i-a vorbit :
„O, Binecuvântată Tatiana, tu eşti singura persoană, după Apostoli şi Evanghelistul Luca, pentru a avea această oportunitate de a-mi picta o Icoană de-a mea, din nou.”
Atunci Sora Tatiana şi-a dat seama că era în prezenţa Maicii Domnului nostru Iisus Hristos !
În stare de şoc, ea s-a trezit din viziunea ei.
A mers imediat şi a informat-o, în amănunt, pe maica stareţă despre cele întâmplate.
Stareţa însă, nu a crezut în povestea ei şi a trimis-o să se ducă să se culce, că în ziua următoare, va putea să picteze o Icoană a Maicii Domnului, cu binecuvântarea ei.
Tatiana s-a întors la chilia ei, dar înainte de a intra a observat o lumină puternică strălucind prin uşă.
Ea s-a grăbit, din nou, la stareţă, să o aducă la chilia ei pentru a vedea această lumină şi să înţeleagă că nu a minţit despre viziunea ei.
S-au întors împreună la chilia Tatianei.
În interior, acestea au putut mirosi un minunat şi ceresc parfum, iar lumina era atât de strălucitoare încât numai atunci şi-au dat seama că parfumul şi lumina proveneau de la Icoana Maicii Domnului.
După această întâmplare, Maica Domnului i-a mai apărut o dată Tatianei şi i-a spus :
„Acum duceţi-mă de aici până la mine acasă, în Ghetsimani”.
Aceasta este ceea ce stareţa şi sora au făcut.
În iconografie, acest lucru este numit „acheiropoieto”, în Greacă: o imagine care nu a fost pictată cu mâna de om.
Iar acum este situată exact unde Maica Domnului a vrut să fie, la ea „acasă”, locul său final de odihnă de la Sfântul ei mormânt din Ghetsimani. De atunci, numele de „Ierosolymitissa” (Ierusalimitiţa), a fost adoptat, deoarece acesta înseamnă Preasfânta Doamnă de la Ierusalim şi Icoana este mare făcătoare de minuni.

Minuni ale Icoanei Maicii Domnului de la Ierusalim:

Părintele Anatolie Dumitraşcu, un român care slujeşte în acest Lăcaş de mai mult de 20 de ani, spune că unele din minunile vizibile ale acestei Icoane s-au petrecut în timpul marilor inundaţii din Ierusalim.
„În 1947 au fost inundaţii mari şi a intrat apa pe geamul de deasupra Icoanei. Atunci, Icoana singură s-a ridicat, a închis geamul şi a coborât, după ce apa a fost scoasă din Biserică.
Mai spune că: o altă minune, pe care personal a văzut-o acum 13 ani, când apa a intrat pe uşa de la intrare şi a ajuns în Biserică atingând o înălţime de 15 metri. Singura Icoană de care apa nu s-a atins a fost Icoana Maicii Domnului Ierusalimiteanca, care, s-a ridicat, și asta în condiţiile în care Icoana cântăreşte 200 de kilograme, fiind îmbrăcată în aur şi argint masiv”, mai spune părintele Anatolie.
Bucură-Te, Maica Domnului, nădejdea neclintită a mântuirii noastre !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Arhivă blog

Lista mea de bloguri

BIBLIA ORTODOXĂ