joi, 6 iunie 2024

... CINSTIREA SFINTELOR ICOANE ...

,,Doamne , eu sunt un nimeni şi un nimic în această lume, Tu eşti tot ceea ce am eu, Tu eşti Raiul meu, Tu eşti Împărăţia mea Cerească, Tu eşti Viaţa mea veşnică, Adevărul meu veşnic, Dreptatea mea veşnică. Toate acestea mi le dai şi eu sunt al Tău.” (Cuviosul Părinte Iustin Popovici)


                       


                          

          🙏🏽 Iubiți credincioși, după ce în anul 40 d.Hr., Sfântul Apostol Andrei, a poposit în Dobrogea, străbunii noștri încreștinați de acest trimis al lui Hristos, au așezat icoanele în casele lor, pe peretele de răsărit, le-au împodobit cu ștergare, cu busuioc și aprinzând candele în fața lor s-au rugat cu evlavie lui Dumnezeu. Sfântul Apostol Pavel, le spune Flipenilor (2:5) că: Iisus Hristos este icoana lui Dumnezeu Tatăl. Deci, prima icoană existentă din veșnicie este Însuși Iisus Hristos. El este icoana prin excelență, este icoana veșnică fără de început și fără de sfârșit. Iată esența icoanei: chipul lui Dumnezeu și chipul omului în același Persoană. Omul este icoana, Icoanei celei veșnice din sânul Sfintei Treimi. Orice om poate fi pictat. Cu atât mai mult Omul prin excelență, Iisus Hristos. Cei ce neagă cinstirea icoanei, neagă de fapt Întruparea lui Iisus Hristos. Nu poate fi pictat cel ce nu are trup, ceea ce nu este valabil pentru Hristos, Cel care are și va continua să aibă trup omenesc pentru veșnicie.

... CARE AU FOST PRIMELE ICOANE ...

🙏🏽 Bucuria mea, Însuși Domnul nostru Iisus Hristos și-a lăsat chipul imprimat pe pânză de trei ori:
 
1. Prima dată a dăruit chipul său regelui Avgar pe care l-a vindecat de lepră. Regele Avgar a trimis un pictor dar acesta n-a putut să-L picteze din cauza luminii ce-L înconjura. Atunci, Hristos s-a atins de pânză, și Chipul Său a ramas imortalizat pe ea.

2. A doua oară, mergând pe drumul spre Golgota, a dăruit unei fecioare, Veronica, care L-a sters de sudoare și praf cu mahrama sa, Chipul Său cel dumnezeiesc, care s-a imprimat pe această mahramă. Și-acum uită-te pe pânză, ți-am făcut și eu un dar, Vrednic de-a fi pus în veacuri, spre-nchinare în Altar... VERA ICON i-a fost zisă dintr-o veche limbă dată, Ceea ce prin tălmăcire, e ICOANA-ADEVARATĂ!

3. A treia oară, și-a lăsat Chipul Său și toate urmele rănilor de pe Trup, pe Sfântul Giulgiu cu care a fost înfășurat în mormânt, Giulgiu care se afla în Torino.
Sfântul Apostol și Evanghelist Luca, fiind pictor și doctor, a pictat sub inspirația Duhului Sfânt, Icoana Bunavestire. Când i-a fost arătată icoana, Maicii Domnului, ea a recunoscut că așa a fost momentul precum este zugrăvit în icoană. Deci, însăși Maica Domnului a investit cu putere icoana.
... SFANTUL STEFAN NOUL MUCENIC ...

🙏🏽 Venind slugile împăratului Constantin Copronim, la Sfântul Ștefan, Noul Mucenic și amenințându-l să se lepede de Sfintele Icoane, a întins mâna sa, a strâns pumnul și a zis: "Fie și numai un pumn de sânge de-aș avea, chiar și pe acela mi l-aș vărsa pentru icoana Domnului meu Iisus Hristos".

🙏🏽 ESTE ICOANA IDOL, ASA CUM SPUN SECTANTII?

Categoric nu! Altceva este icoana lui Iisus Hristos și altceva este statuia lui Cronos și a Afroditei. Și întrebăm pe sectant: De ce să nu cinstim Icoana? Pentru că este făcută de mână de om? Dar oare, CHIVOTUL lui DUMNEZEU (Ieșirea 25:10), nu era facut de mânăcde om? Dar JERTFELNICUL (Ieșirea 27:1), nu era făcut de mână de om? Dar oare, HERUVIMII (Ieșirea 26:18), vasul de aur care avea mană (Ieșirea 16:33), nu erau facute tot de mâna de om? Daca sectanții numesc acestea idoli, cum îi numesc pe Moise și pe Israel care s-au închinat lor. Pentru ce se numea SFÂNTA SFINTELOR, dacă era făcută de mână de om? Oare HERUVIMII cei cu șase aripi, care stăteau în jurul Jerfelnicului, nu erau icoanele Îngerilor? De ce nu erau aruncate? Nu erau aruncate pentru ca așa le-a poruncit Dumnezeu.

... CE ESTE IDOLUL? ...

🙏🏽 Idolul, este o bucată de materie privită în ea însăși ca Dumnezeu. Idolul nu are duh, iar omul prin idolatrizare îi da valoare de Dumnezeu sau îl consideră Dumnezeu. Idolul, poate avea formă de animal (vacă în India), pisică, crocodil (în Egipt). Idolul poate avea forma de monstru (jumătate om, jumătate animal) așa cum este Anubis. Idolul poate avea formă de om-statuie (Zeus - zeul zeilor); Bachus (zeul vinului); Afrodita (zeița iubirii)... In idoli se încuibează duhurile necurate - DIAVOLII - pe care îi cinstesc închinătorii la idoli.

                                                                                                                     Preot Ioan 🛎️.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Arhivă blog

Lista mea de bloguri

BIBLIA ORTODOXĂ